کاشت مو چیست؟ چه روشهایی دارد؟

در سال‌های اخیر به عنوان یک درمان زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است. بوتاکس به عنوان یک تزریق آماده‌سازی شده به عنوان یک عامل مهار کننده عضله عمل می‌کند. وقتی بوتاکس به عضله تزریق می‌شود، آن را مسدود می‌کند و از قرارگیری عصب‌ها در آن منطقه جلوگیری می‌کند. این باعث می‌شود که عضله تحت تأثیر قرار نگیرد و به طور موقت فعالیت خود را متوقف کند. بوتاکس عمدتاً برای کاهش چین و چروک صورت، به ویژه چین و چروک‌های افقی پیشانی و چین و چروک‌های اطراف چشم (چروک چشم یا تجاویز) استفاده می‌شود.

کاشت مو چیست؟ چه روشهایی دارد؟

۶ بازديد

جراحی کاشت مو مشهد روشی است که برای درمان طاسی سر استفاده می شود. تکنیک‌های مختلفی در دسترس است، اما همه کاشت‌های مو شامل برداشتن پوست از بخش مودار از یک قسمت از پوست سر و پیوند این تکه‌های پوست بر روی نواحی طاس یا نازک‌شده پوست سر یا نواحی آسیب‌دیده است.

ریزش مو ممکن است به دلیل طاسی ، التهاب پوست سر یا آسیب به پوست سر باشد. صدمات ناشی از سوختگی، سوختگی، جراحی یا تصادفات رانندگی ممکن است باعث ایجاد نواحی دائمی ریزش مو شود که با کاشت مو می توان آن را پنهان کرد. اگر در مورد ظاهر خود نگران هستید یا به فکر درمان های زیبایی برای افزایش اعتماد به نفس خود هستید، جایگزین هایی وجود دارد. اینها شامل داروهای تجویزی، لوسیون ماینوکسیدیل بدون نسخه یا پذیرفتن خود به همان شکلی است که هستید.

کاشت مو پیوندها پوست سر طاس را می پوشانند، اما از شما در برابر ریزش بیشتر محافظت نمی کنند. از آنجایی که طاسی با الگوی مردانه یک وضعیت پیشرونده برای اکثر مردان است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که جراحی را با درمان های پزشکی برای کند کردن روند طاسی در نظر بگیرید. این موضوع را با دکتر خود در میان بگزار.کاشت مو روشی است برای انتقال مو به ناحیه ای که مو ندارد. کاشت مو معمولاً تحت بی حسی موضعی و آرامبخش انجام می شود، به این معنی که شما بیدار خواهید بود اما هیچ دردی احساس نمی کنید.

 

روش های کاشت مو

2 نوع کاشت مو وجود دارد.

 

پیوند واحد فولیکولی (FUT یا روش نواری):

یک نوار نازک از پوست با مو از پشت سر شما برداشته می شود و به قطعاتی تقسیم می شود که هر کدام شامل 1 تا 4 تار مو است (گرافت مو)

گرافت ها در برش های کوچک ایجاد شده در پوست سر قرار می گیرند. محل برداشتن موها با بخیه بسته می شود

شما یک جای زخم در پشت سر خود خواهید داشت، اما نباید قابل مشاهده باشد مگر اینکه موهای بسیار کوتاهی داشته باشید.

سر نیازی به تراشیدن ندارد - فقط ناحیه ای که پوست برداشته می شود کوتاه می شود.

استخراج واحد فولیکولی (FUE):

پشت سر تراشیده میشود. تک تک موها 1 در 1 برداشته می شوند (گرافت). گرافت ها در برش های کوچک ایجاد شده در پوست سر قرار می گیرند. شما تعداد زیادی اسکار ریز خواهید داشت، اما آنها خیلی قابل توجه نخواهند بود. کاشت مو معمولا یک روز طول می کشد، اما لازم نیست یک شب بمانید.

اگر ناحیه وسیعی در حال درمان است، ممکن است نیاز باشد که 2 جلسه یا بیشتر با فاصله چند ماهه انجام دهید. 
جراح به شما خواهد گفت که چگونه از پیوند خود مراقبت کنید. برای کمک به ریکاوری و رشد مو باید به شما اسپری داده شود.

کاشت مو چگونه کار می کند؟

ارائه ‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی، گرافت ‌ها یا تکه‌ های کوچک پوست را از قسمت‌ هایی از بدن که حاوی موهای سالم هستند، می‌گیرد. پزشکان متخصص این منطقه را بانک اهدا کننده می نامند. معمولاً روی سر شماست، در پشت سر، جایی که موها ضخیم‌تر هستند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی پیوندها را به قسمت های بدون موی پوست سر منتقل می کند. هنگامی که پوست پیوند شده بهبود یافت، باید به رشد مو ادامه دهد.

 

پیوند چگونه انجام می شود؟

پیوند مو رایج ترین نوع جراحی کاشت مو است. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی، تکه های کوچکی از پوست سر را که حاوی موهای سالم است، برش می دهد. گاهی اوقات از یک پانچ کوچک و گرد برای برداشتن پوستی که حدود 10 تا 15 تار مو دارد استفاده می کنند. مردم قبلاً به این پیوندها "شاخه های مو" می گفتند. میکرو گرافت ها شامل یک تا دو تار مو هستند.

این روش می تواند چندین ساعت طول بکشد. اکثر افراد در طول جراحی بیدار می مانند، اما داروهایی برای بی حس کردن پوست سر دریافت می کنند. ممکن است بسته به مقدار مویی که ارائه دهنده شما برای حرکت نیاز دارد به چندین روش نیاز داشته باشید. پوست سر شما باید برای چند ماه بین دو عمل بهبود یابد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.