مراقبت‌های پس از عمل بینی و جلوگیری از عفونت آن

در سال‌های اخیر به عنوان یک درمان زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است. بوتاکس به عنوان یک تزریق آماده‌سازی شده به عنوان یک عامل مهار کننده عضله عمل می‌کند. وقتی بوتاکس به عضله تزریق می‌شود، آن را مسدود می‌کند و از قرارگیری عصب‌ها در آن منطقه جلوگیری می‌کند. این باعث می‌شود که عضله تحت تأثیر قرار نگیرد و به طور موقت فعالیت خود را متوقف کند. بوتاکس عمدتاً برای کاهش چین و چروک صورت، به ویژه چین و چروک‌های افقی پیشانی و چین و چروک‌های اطراف چشم (چروک چشم یا تجاویز) استفاده می‌شود.

مراقبت‌های پس از عمل بینی و جلوگیری از عفونت آن

۴ بازديد

پس از عمل بینی، مراقبت‌های پس از عمل بسیار مهم هستند تا بهبودی سریع‌تر و جلوگیری از عوارض بعد از عمل ایجاد شود. در ادامه چند مراقبت پس از عمل بینی آورده شده است:

 

  1. استفاده از یخ: برای کاهش تورم و درد در ناحیه بینی، باید از یخ استفاده کنید. یخ را روی ناحیه بینی قرار دهید و به‌طور مداوم تا ۱۵ دقیقه نگه دارید. این کار را طی چند روز اول پس از عمل انجام دهید.
  2. استفاده از داروهای تجویز شده: پزشک شما ممکن است داروهای ضد التهاب و ضد درد مانند آسپرین و ایبوپروفن را به شما تجویز کند. باید داروهای تجویز شده را به دقت مطابق با راهنمایی پزشک معالج مصرف کنید.
  3. استفاده از باندهای تنگ کننده: پس از عمل بینی، پزشک ممکن است باند تنگ کننده را روی بینی شما قرار دهد تا به شکل بینی کمک کند. باید باندهای تنگ کننده را به دقت مطابق با راهنمایی پزشک معالج استفاده کنید.
  4. رعایت مراقبت‌های بهداشتی: باید ناحیه بینی خود را به‌طور منظم و با محصولات بهداشتی مرطوب کنید. همچنین، باید از لمس ناحیه بینی خود خودداری کنید تا پوست ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته تحریک نشود.
  5. توجه به علائم عفونت: باید به علائم عفونت مانند تب، درد شدید، قرمزی و تورم ناحیه بینی توجه کنید. در صورتی که این علائم رخ داد، باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
  6. جلوگیری از ورزش شدید: باید از ورزش شدید و فعالیت‌های سنگین خودداری کنید تا ناحیه بینی شما به خوبی بهبود یابد.
  7. رعایت دستورالعمل‌های پس از عمل: پزشک شما باید دستورالعمل‌های پس از عمل را برای شما تعیین کند. شما باید به دقت دستورالعمل‌های پس از عمل را رعایت کنید تا بهبودی سریع‌تر رخ دهد.

 

باید به یاد داشته باشید که هر شخص و هر عمل بینی ممکن است نیاز به مراقبت‌های متفاوتی پس از عمل داشته باشود، بنابراین بهتر است همیشه با پزشک خود در مورد مراقبت‌های پس از عمل بینی صحبت کنید. 
اگر به دنبال پزشک متخصص و مجرب برای عمل بینی مشهد هستید به سامانه معرفی بهترین کلینیک‌ها و متخصصان مدویکا مراجعه کرده و پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

چگونه می‌توانم از عفونت پس از عمل بینی جلوگیری کنم؟

عفونت پس از عمل بینی یکی از عوارض ناخوشایندی است که ممکن است باعث شود فرآیند بهبودی شما به تأخیر بیفتد. برای جلوگیری از عفونت پس از عمل بینی، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

 

  1. رعایت مراقبت‌های بهداشتی: بهتر است ناحیه بینی خود را به ‌طور منظم با محصولات بهداشتی مرطوب کنید و از لمس آن خودداری کنید. همچنین، باید برای خود یک ماسک بینی استفاده کنید تا از ورود باکتری‌ها به ناحیه بینی جلوگیری شود.
  2. استفاده از داروهای تجویز شده: پزشک شما ممکن است داروهای ضد التهاب و ضد درد مانند آنتی‌بیوتیک‌ها را به شما تجویز کند. باید داروهای تجویز شده را به دقت مطابق با راهنمایی پزشک معالج مصرف کنید.
  3. جلوگیری از استفاده از تجهیزات شخصی: باید از استفاده از تجهیزات شخصی مانند منبع گرمایی، حوله، کیسه یخ و غیره خودداری کنید، چون این تجهیزات می‌توانند باکتری‌ها را به ناحیه بینی شما منتقل کنند.
  4. رعایت دستورالعمل‌های پس از عمل: باید دستورالعمل‌های پس از عمل بینی را به دقت رعایت کنید. این شامل مراقبت از ناحیه بینی، پایش علائم عفونت و جلوگیری از فعالیت‌های شدید است.
  5. از لباس‌های مناسب استفاده کنید: در طول فرآیند بهبودی، باید از لباس‌های مناسب استفاده کنید. لباس‌های تمیز و مرطوب می‌توانند به جلوگیری از عفونت پس از عمل بینی کمک کنند.
  6. پیشگیری از سرماخوردگی: باید از سرماخوردگی جلوگیری کنید، زیرا این می‌تواند باعث افزایش خطر عفونت پس از عمل بینی شود. برای جلوگیری از سرماخوردگی، باید از ماسک استفاده کنید و از محیط‌های بسته و پراز درجه حرارت خودداری کنید.

 

باید به یاد داشته باشید که هر شخص و هر عمل بینی ممکن است نیاز به مراقبت‌های متفاوتی پس از عمل داشته باشد، بنابراین بهتر است همیشه با پزشکخود در مورد مراقبت‌های پس از عمل بینی صحبت کنید و هرگونه سوال یا نگرانی را با او در میان بگذارید. همچنین، اگر به هر علامت عفونت پس از عمل بینی مانند تب، قرمزی، درد شدید یا تورم دچار شدید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.